lørdag den 16. marts 2013

Taipei 101


Hej alle sammen.

I dag startede min dag kl. 9. Jeg stod op og gik i bad som jeg plejer. Da klokken blev 10 gik turen mod Cheng Gong Elementary School, hvor jeg skulle mødes med de 2 nye piger fra Thailand, som også skal arbejde på skolen med at undervis i engelsk J

Jeg ankom til skolen, men jeg vidste ikke, hvor jeg skulle møde dem henne. Jeg havde bare fået at vide ved skole porten. Så der gik et stykke tid inden jeg fandt der hvor jeg skulle være J

Efter at have hilst på dem gik turen mod Taipei city. Først var vi inde og se en minde hal, som var til ære for Dr. Sun Yat-sen. Det var lidt kedeligt, men meget flot at se. Derefter gik turen mod Taipei 101. Det har tidligere været verdens højeste bygning. Jeg fik ikke helt fat i om det stadig på nogle punkter var verdens højeste bygning.



Vi var ikke oppe i den, da det kostede 400 NT for at komme op, og så kunne du kun komme til 6. sal.

Vi gik ind og fik vores frokost på en meget populær restaurant, hvor jeg fik 4 vafler med en kugle is og bananer til J

Efter frokost tog vi hen til en meget kendt boghandler. Grunden til at den er kendt, er at den aldrig har lukket. Den er åben 24/7. Hvem går i en boghandler kl. 3 eller 4 om morgen!? Det gad jeg godt vide.

Inde i boghandlen var der et område med nordisk design, og det var dansk. Så blev et kort øjeblik taget tilbage til Danmark J

Bagefter tog vi hen til et sted, hvor der var en masse tøjbutikker. Pigerne fra Thailand ville gerne gå for sig selv og kigge lidt på alt tøjet, men det havde jeg ikke lige energi til. Så jeg gik med de 2 andre, som var vores guider, og fik en milk bubbel te, og slappe lidt af J

Nå vi mødtes med de andre, og tog hjem med metroen.

Jeg kom hjem, og troede jeg skulle mødes med min familie ved indgangen til lejlighedskomplekset, men da jeg kom, og tog elevatoren op til 7. sal var der igen hjemme. Så jeg tog den ned igen. Nede i gården stod vagten og prøvede at fortælle mig noget på kinesisk J HAHA. Jeg ringede til en af mine værts søstre, og spurgte hvor jeg skulle møde dem henne, og fik at vide, at de ville komme om 10 minutter og hente mig, for at tage mig med til nat markedet.

I mens blev vagten urolig for mig, fordi han ikke kunne snakke engelsk og jeg kunne ikke snakke kinesisk. Så han stoppede en af dem som bor her, og prøvede at få ham til at oversætte, men det gik heller ikke så godt J HAHA.

Endelig kom min værts mors søster og min værts søster Una efter mig inden det blev alt for akavet J

Vi tog til nat markedet, og var der et stykke tid, og så gik tuneren hjem igen J

Nu vil jeg gå i seng. Så i må have en god dag.        

Ingen kommentarer:

Send en kommentar