mandag den 11. marts 2013

14 dage i Taiwan og første dag som lærer

I dag er det 14 dage siden jeg kom til Taiwan. Det er meget mærkeligt at tænke på, men tiden går stille og roligt fremad :D

I dag var så min første dag som lærer Cheng Gong Elementary School. Der er godt nok meget forskel på lærer og klasserne.

Den første klasse jeg havde ville læreren bare have mig til at tale engelsk hele tiden, men de larmede SINDSYGT MEGET! Jeg fik ondt af mine lære i folkeskolen. Når jeg tænker på hvor meget vi larmede. Så undskyld for det :D
Den anden klasse jeg havde var totalt modsat. De var så stille og rolig. Så jeg troede der var noget galt :D haha og deres lærer var også totalt fed!
Den sidste lærer troede ikke jeg havde forberedt noget. Så hun ville have mig til at lave en aktivitet, men heldigvis kom den første lærer ind, og fortalte at jeg havde en præsentation, men min præsentation var for kort. Så jeg slap ikke for aktiviteten.
Aktiviten gik ud på at de skulle sige.
Hello, Hello
Hi, Hi, Hi
How are you
I´m fine
Og så skulle de klappe hinanden i hænderne, og andre ting, og så ville læreren have mig til at gå rundt blandt eleverne, og gører det sammen med dem, men der var bare et problem jeg er meget generet, og det samme er elverne. Så nåede kun en elev.
 
Da kl blev 16 tog en af naturfagslærerne med ud og gå en tur. Lige bag skolen.
Det er første gang i lang tid, at jeg har set et grønt område, og hørt fuglene synge i lang tid :D Så det var rigtig dejligt.


 
Det er en af de ting jeg savner ved Danmark roen og de grønne områder :D
 
I må have en god dag vil gå i seng nu :D     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar