mandag den 8. april 2013

Så er ferien overstået :D

Hej alle sammen
Så er jeg her endnu en gang :) Nu vil jeg fortælle lidt om hvad jeg ehar lavet i min ferie :)

Onsdag var en normal skoledag for mig. Bort set fra at jeg skulle pakke til jeg skulle bo hos Cassandra og hendes værts familie, fordi min egen værts familie skulle hjem til deres bedsteforældre, men de bor længer syd på end Tainan. Så det ville være en for lang tur at side klemt sammen i deres bil :)
Cassandra og mig tog hjem til hende efter skole, og kort tid efter gik tureren til Taipei, hvor vi skulle have kinesisk :D
Efter kinesisk gik tureren tilbage til Luzhou, og så gik tureren ellers afsted til bedsteforældernes hus. Det var en lang tur, menvi kom frem :)
Huset var 3 etager, og Cassandra og jeg fik et værlelse sammen på 3. etage.

Torsdag fik vi lov til at sove længe, hvilket var rigtig dejligt :)
Så kom vi ned og fik frokost, og så gik vi rundt og så landsbyen.
Det var rigtig dejligt at være på landet, fordi der var næsten igen biler som kørte rundt. Så luften var ren :) Og vi så også rismarker på tætteste hånd, men havde desværre glemt mit kamara.
Sener på dagen tog vi bilen ud til stranden :D men du kunne ikke bade der. Det var vist for farligt.

Billedet af elefanten er en lanterne, som var blevet lavet til en festival, som havde været der, og om aften blev der tændt lys i den sagde Cassandras værts familie :)
Til aftensmad havde de forberedt det helt store. Vi fik så meget mad, fordi bedstemoren blev ved med at give Cassandra og mig mad. Til sidst blev vi nød til at sige fra, fordi vi kunne ikke spise det hele  :D             

Fredag morgen stod vi tideligt op, fordi vi skulle videre. Vi skulle besøge Cassandras værts mors søstrer og bror. Det var også en lang tur,men vi sov bare. Vi ankom ved middags tid.
Efter vi havde spist frokost tog Cassandras værts mor os med ud atse fugle.
Det var rigtig flot, men det regnede godt nok meget :)










Efter vores lille våde tur tog vi hjem til huset, hvor vi boede :)
Familien havde en cafe, hvor man kunne få kaffe, men de havde lukket de dage vi var der. Jeg tror det var på grund af ferien :)


Vi var der resten af aften, fordi vi kunne ikke gå nogle steder på grund af masser af regn!

Lørdag tog vi ud til moster byen. Jeg ved ikke helt hvorfor dn blev kaldt det, men der var godt nok mange mennesker.


Der var nogle som optrådte med nogle forskellige ting.
Efter vi havde været der et stykke tid tog vi hjem til det huset for at spise frokost, og da kl blev 2 gik tureren igen mod bedsteforældrernes hus, hvor vi fik aftensmad, og sener gik tureren tilbage til Taipei.

Søndag fik vi igen lov til at sove længe. Jeg ventede på at min værts mor skulle ringe og sige at de var kommet hjem, men inden hun ringede, havde vi besluttede os for at tage en cykel tur til Bali.
Det var en rigtig flot tur, men der var sindsygt mange mennesker. På både cykler og gå ben, og det var ikke dem alle som var lige hurtige :P




Jeg var godt nok træt i benen da vi kom tilbage :)

Efter aftensmaden gik tureren hjem til min værts familie. Det var rigtig godt at se dem alle sammen igen :D
De havde også savnet mig, og jeg havde savnet dem :D   

Nu vil jeg slutte af og gå i seng :D

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar